יום שישי, 15 ביוני 2012

150 שנים להולדתו של גוסטב קלימט

בוינה, ומן הסתם באוסטריה כולה, חוגגים השנה, 2012, את יום הולדתו ה- 150 של גוסטב קלימט (Gustav Klimt), אשר נולד ומת בוינה (1862- 1918).

קלימט היה הרוח החיה והנשיא הראשון בקבוצת הפורשים הוינאית, אשר יסדה את "איחוד האמנים הפלסטיים של וינה", אשר עד מהרה שינתה את שמו  ל-  Vienna Secession  וכללה ציירים, אדריכלים ומעצבים ושאיפה משותפת ליצור אמנות המנותקת מן העבר הקלאסיציסטי ומן האקדמיה האוסטרית לאמנות.

אמנים נוספים בתנועת הזצסיון:

עבודותיו של אגון שילה (1890-1918), שמת במגפת השפעת הספרדית בגיל 28, שלושה ימים אחרי אשתו ההרה, מדברות אלי יותר משל קלימט אבל יתכן שעבודותיו של קלימט מוכרות יותר בציבור הרחב, במיוחד הנשיקה, שתוצג בהמשך. כאן אפשר לראות את ציוריו של קלימט ברזולוציה גבוהה.

מחוות לקלימט מתרחשות עכשיו ברחבי וינה. במוזיאון לאופולד, ברובע המוזיאונים בוינה, מתקיימת בימים אלו תערוכה Klimt: Up Close and Personal, המציגה במקביל לעבודותיו גם מכתבים של קלימט בהם מוזכרות העבודות המוצגות או האתרים בהם צוירו.

בחנות המוזיאון אפשר למצוא ספרים רבים המיועדים לילדים על אודות קלימט באנגלית ובגרמנית, כולל ספר קומיקס על תולדות חייו שיצא לאור השנה:

הספר יצא לאור ב- 2012, שהיא שנת 150 להולדתו של קלימט

























עמוד 25 בספר הקומיקס

פרט מעמוד 25 - קלימט עם חתול

תמונה מפורסמת של קלימט


אינני יודעת האם יש ראיות נוספות לקשריו של קלימט עם חתולים, אולם הם מרבים להופיע בספר הקומיקס. יתרה מזאת  יש גם ספר המוקדש לקלימט וחתוליו:





























ספר נוסף שמצאתי הוא ספר פעילות - קלימט הקטן שלי:










































אני מביאה שתי דוגמאות שונות בטבען לפעילות מן הספר. בראשונה מתבקשים הילדים לחוות דעתם על שלוש ואריאציות של קלימט לנשיקה. הדוגמא השנייה עוסקת בפרטים של ציור של קלימט


האטלייה של קלימט, כפי שהוא מוצג במוזיאון לאופולד בוינה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה